help-artikels

De meest gelezen help-artikels:

Hoe koppel ik mijn banken?
De transacties van uw zakelijke rekeningen worden automatisch opgehaald bij uw banken. Vervolgens worden deze één voor één getoond in het menu Bank. Iedere inkomende (positieve) transactie probeert Billit te koppelen aan een verkoopfactuur. Iedere uitgaande (negatieve) transactie probeert Billit te koppelen aan een aankoopfactuur van uw leverancier.
Moet mijn boekhouder gebruik maken van my.burotec.be
Nee, dit is niet verplicht. Je kan als ondernemer op ieder moment van de dag via het menu boekhouder je facturen en documenten via e-mail doorsturen. Je boekhouder kan de PDF of UBL bestanden gebruiken om ze te verwerken.
Moet ik mijn papieren facturen bewaren?
Facturen mogen zowel op papier als elektronisch worden bewaard, ongeacht het oorspronkelijke formaat (papier of elektronisch) van de ontvangen factuur. De bewaring moet wel de authenticiteit van de herkomst en de integriteit van de inhoud van deze facturen kunnen waarborgen.
Hoe verstuur ik een factuur naar de overheid?
Alvorens je je eerste factuur kan versturen, dien je een dossier aan te maken voor je onderneming. Deze pagina helpt je bij de 5 stappen die je dient te doorlopen om je factuur te versturen.
Hoe gebruik ik GLN-nummers?
Een GLN-nummer is een nummer van 13 karakters, waarmee een bedrijfsadres als uniek adres geïdentificeerd wordt. GLN’s vormen de “ sleutel” voor het ophalen van informatie uit databases. In België gebruikt men voornamelijk het KBO-nummer om via PEPPOL te versturen.
Hoe laad ik een betaalbestand op in mijn BNP Paribas-portaal?
Betalingsopdrachten gemaakt op basis van te betalen facturen in Billit (via de Betalen knop) zijn XML bestanden die iedere gebruiker van Easy Banking Business kunnen importeren. Na importeren, hoeft men deze verzameling van facturen niet opnieuw over te typen in Easy Banking Business. Hiermee kan je onmiddelijk deze betaling uitvoeren en win je een pak tijd!
Wat is UBL?
UBL staat voor Universal Business Language. Dit is een standaard formaat dat door de industrie geïntroduceerd is als oplossing om factuurverwerking eenvoudiger te maken. Een UBL-bestand is een factuur in de vorm van een XML bestand.
Hoe wijzig ik mijn bedrijfsgegevens?
Je kan de bedrijfsgegevens wijzigen door linksboven op de naam van je bedrijf te klikken.
Hoe stel ik financiële korting in?
Financiële korting is een korting die bedrijven soms geven bij een snelle betaling.
Kan ik gebruik maken van mijn Microsoft-account?
Een Microsoft-account is de account die je gebruikt om toegang te krijgen tot veel Microsoft-apparaten en -services zoals Skype, Outlook.com, OneDrive, Office, Office 365. Met een Microsoft-account gebruik je bestanden, foto's, contacten en instellingen op elk apparaat. Ook bij Billit kun je inloggen met je Microsoft-account. Deze dienst is gratis en is onderdeel van onze focus op privacy en veiligheid.